Ve středu 5. března zveme k "Popelci umělců", který již po devatenácté doprovází u Nejsvětějšího Salvátora tradiční kající mši sv.
18.00 Hlas kontra bas -
Instrumentálně hlasová improvizace Ridiny Ahmedové a Petra Tichého
v sakristii kostela Nejsv. Salvátora (kapacitně omezeno).
19.00 Bohoslužba s udílením popelce v kostele Nejsv.Salvátora
Celebruje a promluví Mons. Tomáš Halík.
Hudebně doprovodí Soňa Kružíková
20.30 Vernisáž výtvarné intervence Jaromíra Novotného
a neformální setkání umělců v sakristii kostela.
Promluví autor společně s kurátorem Norbertem Schmidtem
**
projekt HLAS KONTRA BAS
Ridina Ahmedová – zpěv
Petr Tichý – kontrabas
Setkání dvou zkušených osobností české hudební scény. Spojení ženského hlasu a akustického kontrabasu. Čistá, obnažená hudba bez obvyklého vystlání dalšími doprovodnými nástroji.
RIDINA AHMEDOVÁ (1974)
Zpěvačka se súdánsko-česko-rusko-židovskými kořeny. Zajímají ji možnosti hlasu jako samostatného a nedoprovázeného nástroje, vedle zpívání vede také hlasové dílny. Na nich se pokouší zprostředkovat účastníkům zkušenost, proč je smysluplné, očistné a silné zpívat, aniž bychom museli výsledný tvar nutně podrobovat estetickému hodnocení.
Od roku 2007 vede projekt Hlasohled – centrum pro práci s lidským hlasem.
Je autorkou a spoluautorkou hudby k několika převážně tanečním a pohybovým představením, podílela se na hudbě k několika filmům (Vaterland, Pusinky, Fimfarum 2 – spolupráce s Janem P.Muchowem a Vladimírem Mertou), spolupracovala s řadou dalších hudebníků (Monika Načeva, Vladimír 518, Vladimír Václavek, Vojtěch a Irena Havlovi, jazzový skladatel a pianista Marek Novotný ad), Jako host si v roce 2008 zazpívala společnou improvizaci s Bobby McFerrinem na jeho pražském koncertě.
V roce 2003 měl premiéru její sólový projekt Hlasokraj, kombinující projekci a živý koncert, za který získala ocenění Next wave v kategorii Objev roku. V roce 2006 vyšlo její sólové CD Hlasem. Vice na osobních stránkách zpěvačky.
PETR TICHÝ (1974)
Během studia na Konzervatoři Jaroslava Ježka se propojil s pražskou jazzovou scénou, kde působí dodnes. V roce 1997 absolvoval Berklee College of Music Certificate a v roce 2009 Vyšší odbornou školu jazzu u Jaromíra Honzáka. V současné době studuje hru na kontrabas na pražské HAMU.
Kromě jazzových uskupení (např. Marek Novotný Quintet, Paul Novotny Trio, Peter Curtis, Bharata Rajnošek, Jiří Kalous Trio, Marcel Bárta) hraje i v žánrově pestrém triu NTS (s Michalem Nejtkem a Štepánem Smetáčkem), a věnuje se též latinskoamerické hudbě (kapela Vesny Caceres, Miloš Vacík, v roce 2007 projekt Filharmonie Hradec Králové s Juan José Mossalinim a Petrem Růžičkou).
Doprovázel či stále doprovází řadu zpěvaček (Sylvie Krobová, Feng-jun Song a trio Puo, Pavlína Milcová a Peter Binder, Tonya Graves), hraje i keltskou hudbu (Bran, J.Eoin). Učastní se také řady tanečních nebo alternativních projektu (Floex, Alvik aj). Dlouhodobě spolupracuje s Ondřejem Škochem (Chinaski). Vystupuje také sólově.
INTRODUKCE - výtvarná intervence v kostele Nejsv. Salvátora (Popeleční středa - Velikonoce 2014)
JAROMÍR NOVOTNÝ (1974)
Studoval v letech 1993 –1999 na AVU v Praze v ateliérech kresby Jitky Svobodové a konceptuálních tendencí Miloše Šejna. Z jeho samostatných výstav lze uvést např. Finisterrae, Geukens & De Vil, Antverpy (2009), Visible Paintings, Galerie Jiří Švestka, Berlín (2010), Černá, Galerie SPZ, Praha (2011), Jaromír Novotný, KOLUMBA – Muzeum umění arcidiecéze v Kolíně nad Rýnem (2012), Viditelné formáty, GHMP – Staroměstská radnice, Praha (2012), Guiding Lines, hunt kastner, Praha (2013), #11, Galerie Na shledanou, Volyně (2013/2014). Více naleznete na jeho internetových stránkách.
foto Martin Staněk a Petr Neubert
ohlasy:
Salvátorský Popelec umělců 2014
Arcibiskupství pražské, 4. března 2014
Postní instalace výtvarníka Jaromíra Novotného
Zvuková pohlednice Jany Beránkové, Radio Proglas, 7. března 2014
Popelec umělců – tradiční dialog mezi světem víry a umění
Český rozhlas Radiožurnál, 9. března 2014
Top5týdne: Popelec umělců / Jaromír Novotný
artalk.cz, 11. března 2014